#include "NimStapel.h" static const int MaxStapels = 20; //Maximale Aantal Stapels static const int MaxAantal = 20; //Maximale Aantal Lucifers class NimSpel{ public: NimSpel( ); //creator ~NimSpel( ) { }; //destructor void BeginWaarden(int StapelNummer, int Aantal);//Zet waardes in de array void PakWeg(int StapelNummer, int Aantal); //Haal Aantal uit Stapels[StapelNummer] void ZetTerug(int AantalStappen); //Ga AantalStappen terug void Winnend(int * StapelNummer, int * Aantal); //Win berekening void RandomZet(const int AantalStapels, int * StapelNummer, int * Aantal); //Random zet void DrukAfConsole( ); //Druk Spel af bool ZetOnmogelijk(int StapelNummer, int AantalEraf);// Kijken of waarde doorgevoerd kan worden bool Afgelopen( ); // Kijken af alles afgelopen is int AantalZetten; //aantal zetten dat gedaan is private: NimStapel * LaatsteZet_pt; //Pointer naar gegevens laatste zet int Stapels[MaxStapels]; //aantal luicifers per stapel double WinstArray[MaxAantal + 1][3]; //slim berekende winst array voor winnend 'ai' //[0] = totaal aantal mogelijkheden, [1] = aantal winnen, [2] = aantal verliezen }; //end NimSpel