source: liacs/pm/qt-nim/mainForm.h@ 4

Last change on this file since 4 was 2, checked in by Rick van der Zwet, 15 years ago

Initial import of data of old repository ('data') worth keeping (e.g. tracking
means of URL access statistics)

  • Property svn:executable set to *
File size: 2.9 KB
RevLine 
[2]1/*programeeropdracht 4 The Nim Game
2 *Pascal de Vos (ID = 0446916)
3 *Rick van der Zwet (ID = 0433373)
4 *file: mainForm.h
5 *De header van mainForm.cc, het hoofdprogramma
6 */
7#ifndef MAINFORM_H
8#define MAINFORM_H
9
10#include "stapelGroupBox.h"
11#include "nimSpel.h"
12#include <qmainwindow.h>
13
14class QFrame;
15class QLCDNumber;
16class QLabel;
17class QCheckBox;
18class QProgressBar;
19class QSlider;
20class QPushButton;
21
22class MainForm: public QMainWindow
23{
24 Q_OBJECT
25public:
26 MainForm();
27 ~MainForm();
28
29 QPopupMenu *optionsMenu;
30
31
32 public slots:
33 void stapelBoxPressedMinButton( int, int ); //stapelnummer, aantal
34
35 private slots:
36 void fileNew(); //nieuw spel beginnen
37 void fileQuit(); //programma beeindigen
38 void helpAbout(); //about venster laten zien
39 void helpAboutQt(); //about Qt venster laten zien
40 void winnendEnable( int ); //laat winnend venster zien(1) of niet(0)
41 void computerZet( ); //computer laten zetten
42 void terugZetten( ); //zet beurten terug
43 private:
44 //private variablen
45 StapelGroupBox *stapelBox[MAX_STAPELS]; //keuze spel boxjes
46 NimSpel *spelData; //Hier wordt in gerekend en data verwerkt
47 int stapelAantal; //Aantal stapel in het spel
48 int stokjesMin; //Min aantal stokjes (altijd 0)
49 int stokjesMax; //Max aantal stokjes
50 int niveauComputer; //Niveau van computer 1=Random, 2=Winnend
51
52 int compAantalPakken; //Wat gaat de computer zetten (aantal)
53 int compStapelNummer; //(stapel nummer)
54
55 //private functies
56 void clearBord( int stapelAantalLocal, int stokjesMinLocal,
57 int stokjesMaxLocal ); //leeg speelveld
58 void computerDialog( bool enabled ); //laat computerkeuze zien
59 void createBord( int stapelAantalLocal, int stokjesMinLocal,
60 int stokjesMaxLocal ); //maak nieuw spelveld aan
61 void winstDialog( int spelerNummer ); //creer output, afhankelijk wie
62 //gewonnen heeft
63 void updateTerugzetten( ); //ververs vak terugzetten
64 void updateStapelBox( int stapelNummer, int aantalPakken,
65 int spelerNummer ); //ververs spelveld
66 void updateWinnend( ); //werk winnend venster bij
67
68 //private grafische onderdelen
69 QPopupMenu *fileMenu;
70 QPopupMenu *helpMenu;
71
72 QFrame* winnendFrame;
73 QLCDNumber* winnendAantalLCDNumber;
74 QLCDNumber* winnendStapelLCDNumber;
75 QLabel* winnendStapelTextLabel;
76 QLabel* winnendAantalTextLabel;
77 QCheckBox* winnendCheckBox;
78
79 QFrame* compDialogFrame;
80 QLCDNumber* compDialogStapelLCDNumber;
81 QLabel* compDialogStapelTextLabel;
82 QLCDNumber* compDialogAantalLCDNumber;
83 QLabel* compDialogAantalTextLabel;
84 QPushButton* compDialogPushButton;
85
86 QFrame* terugzettenFrame;
87 QProgressBar* terugzettenProgressBar;
88 QLCDNumber* terugzettenLCDNumber;
89 QSlider* terugzettenSlider;
90 QPushButton* terugzettenPushButton;
91
92};
93
94#endif
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.