source: liacs/pm/qt-nim/mainForm.h@ 98

Last change on this file since 98 was 2, checked in by Rick van der Zwet, 15 years ago

Initial import of data of old repository ('data') worth keeping (e.g. tracking
means of URL access statistics)

  • Property svn:executable set to *
File size: 2.9 KB
RevLine 
[2]1/*programeeropdracht 4 The Nim Game
2 *Pascal de Vos (ID = 0446916)
3 *Rick van der Zwet (ID = 0433373)
4 *file: mainForm.h
5 *De header van mainForm.cc, het hoofdprogramma
6 */
7#ifndef MAINFORM_H
8#define MAINFORM_H
9
10#include "stapelGroupBox.h"
11#include "nimSpel.h"
12#include <qmainwindow.h>
13
14class QFrame;
15class QLCDNumber;
16class QLabel;
17class QCheckBox;
18class QProgressBar;
19class QSlider;
20class QPushButton;
21
22class MainForm: public QMainWindow
23{
24 Q_OBJECT
25public:
26 MainForm();
27 ~MainForm();
28
29 QPopupMenu *optionsMenu;
30
31
32 public slots:
33 void stapelBoxPressedMinButton( int, int ); //stapelnummer, aantal
34
35 private slots:
36 void fileNew(); //nieuw spel beginnen
37 void fileQuit(); //programma beeindigen
38 void helpAbout(); //about venster laten zien
39 void helpAboutQt(); //about Qt venster laten zien
40 void winnendEnable( int ); //laat winnend venster zien(1) of niet(0)
41 void computerZet( ); //computer laten zetten
42 void terugZetten( ); //zet beurten terug
43 private:
44 //private variablen
45 StapelGroupBox *stapelBox[MAX_STAPELS]; //keuze spel boxjes
46 NimSpel *spelData; //Hier wordt in gerekend en data verwerkt
47 int stapelAantal; //Aantal stapel in het spel
48 int stokjesMin; //Min aantal stokjes (altijd 0)
49 int stokjesMax; //Max aantal stokjes
50 int niveauComputer; //Niveau van computer 1=Random, 2=Winnend
51
52 int compAantalPakken; //Wat gaat de computer zetten (aantal)
53 int compStapelNummer; //(stapel nummer)
54
55 //private functies
56 void clearBord( int stapelAantalLocal, int stokjesMinLocal,
57 int stokjesMaxLocal ); //leeg speelveld
58 void computerDialog( bool enabled ); //laat computerkeuze zien
59 void createBord( int stapelAantalLocal, int stokjesMinLocal,
60 int stokjesMaxLocal ); //maak nieuw spelveld aan
61 void winstDialog( int spelerNummer ); //creer output, afhankelijk wie
62 //gewonnen heeft
63 void updateTerugzetten( ); //ververs vak terugzetten
64 void updateStapelBox( int stapelNummer, int aantalPakken,
65 int spelerNummer ); //ververs spelveld
66 void updateWinnend( ); //werk winnend venster bij
67
68 //private grafische onderdelen
69 QPopupMenu *fileMenu;
70 QPopupMenu *helpMenu;
71
72 QFrame* winnendFrame;
73 QLCDNumber* winnendAantalLCDNumber;
74 QLCDNumber* winnendStapelLCDNumber;
75 QLabel* winnendStapelTextLabel;
76 QLabel* winnendAantalTextLabel;
77 QCheckBox* winnendCheckBox;
78
79 QFrame* compDialogFrame;
80 QLCDNumber* compDialogStapelLCDNumber;
81 QLabel* compDialogStapelTextLabel;
82 QLCDNumber* compDialogAantalLCDNumber;
83 QLabel* compDialogAantalTextLabel;
84 QPushButton* compDialogPushButton;
85
86 QFrame* terugzettenFrame;
87 QProgressBar* terugzettenProgressBar;
88 QLCDNumber* terugzettenLCDNumber;
89 QSlider* terugzettenSlider;
90 QPushButton* terugzettenPushButton;
91
92};
93
94#endif
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.