1 | /*programeeropdracht 4 The Nim Game
|
---|
2 | *Pascal de Vos (ID = 0446916)
|
---|
3 | *Rick van der Zwet (ID = 0433373)
|
---|
4 | *file: mainForm.h
|
---|
5 | *De header van mainForm.cc, het hoofdprogramma
|
---|
6 | */
|
---|
7 | #ifndef MAINFORM_H
|
---|
8 | #define MAINFORM_H
|
---|
9 |
|
---|
10 | #include "stapelGroupBox.h"
|
---|
11 | #include "nimSpel.h"
|
---|
12 | #include <qmainwindow.h>
|
---|
13 |
|
---|
14 | class QFrame;
|
---|
15 | class QLCDNumber;
|
---|
16 | class QLabel;
|
---|
17 | class QCheckBox;
|
---|
18 | class QProgressBar;
|
---|
19 | class QSlider;
|
---|
20 | class QPushButton;
|
---|
21 |
|
---|
22 | class MainForm: public QMainWindow
|
---|
23 | {
|
---|
24 | Q_OBJECT
|
---|
25 | public:
|
---|
26 | MainForm();
|
---|
27 | ~MainForm();
|
---|
28 |
|
---|
29 | QPopupMenu *optionsMenu;
|
---|
30 |
|
---|
31 |
|
---|
32 | public slots:
|
---|
33 | void stapelBoxPressedMinButton( int, int ); //stapelnummer, aantal
|
---|
34 |
|
---|
35 | private slots:
|
---|
36 | void fileNew(); //nieuw spel beginnen
|
---|
37 | void fileQuit(); //programma beeindigen
|
---|
38 | void helpAbout(); //about venster laten zien
|
---|
39 | void helpAboutQt(); //about Qt venster laten zien
|
---|
40 | void winnendEnable( int ); //laat winnend venster zien(1) of niet(0)
|
---|
41 | void computerZet( ); //computer laten zetten
|
---|
42 | void terugZetten( ); //zet beurten terug
|
---|
43 | private:
|
---|
44 | //private variablen
|
---|
45 | StapelGroupBox *stapelBox[MAX_STAPELS]; //keuze spel boxjes
|
---|
46 | NimSpel *spelData; //Hier wordt in gerekend en data verwerkt
|
---|
47 | int stapelAantal; //Aantal stapel in het spel
|
---|
48 | int stokjesMin; //Min aantal stokjes (altijd 0)
|
---|
49 | int stokjesMax; //Max aantal stokjes
|
---|
50 | int niveauComputer; //Niveau van computer 1=Random, 2=Winnend
|
---|
51 |
|
---|
52 | int compAantalPakken; //Wat gaat de computer zetten (aantal)
|
---|
53 | int compStapelNummer; //(stapel nummer)
|
---|
54 |
|
---|
55 | //private functies
|
---|
56 | void clearBord( int stapelAantalLocal, int stokjesMinLocal,
|
---|
57 | int stokjesMaxLocal ); //leeg speelveld
|
---|
58 | void computerDialog( bool enabled ); //laat computerkeuze zien
|
---|
59 | void createBord( int stapelAantalLocal, int stokjesMinLocal,
|
---|
60 | int stokjesMaxLocal ); //maak nieuw spelveld aan
|
---|
61 | void winstDialog( int spelerNummer ); //creer output, afhankelijk wie
|
---|
62 | //gewonnen heeft
|
---|
63 | void updateTerugzetten( ); //ververs vak terugzetten
|
---|
64 | void updateStapelBox( int stapelNummer, int aantalPakken,
|
---|
65 | int spelerNummer ); //ververs spelveld
|
---|
66 | void updateWinnend( ); //werk winnend venster bij
|
---|
67 |
|
---|
68 | //private grafische onderdelen
|
---|
69 | QPopupMenu *fileMenu;
|
---|
70 | QPopupMenu *helpMenu;
|
---|
71 |
|
---|
72 | QFrame* winnendFrame;
|
---|
73 | QLCDNumber* winnendAantalLCDNumber;
|
---|
74 | QLCDNumber* winnendStapelLCDNumber;
|
---|
75 | QLabel* winnendStapelTextLabel;
|
---|
76 | QLabel* winnendAantalTextLabel;
|
---|
77 | QCheckBox* winnendCheckBox;
|
---|
78 |
|
---|
79 | QFrame* compDialogFrame;
|
---|
80 | QLCDNumber* compDialogStapelLCDNumber;
|
---|
81 | QLabel* compDialogStapelTextLabel;
|
---|
82 | QLCDNumber* compDialogAantalLCDNumber;
|
---|
83 | QLabel* compDialogAantalTextLabel;
|
---|
84 | QPushButton* compDialogPushButton;
|
---|
85 |
|
---|
86 | QFrame* terugzettenFrame;
|
---|
87 | QProgressBar* terugzettenProgressBar;
|
---|
88 | QLCDNumber* terugzettenLCDNumber;
|
---|
89 | QSlider* terugzettenSlider;
|
---|
90 | QPushButton* terugzettenPushButton;
|
---|
91 |
|
---|
92 | };
|
---|
93 |
|
---|
94 | #endif
|
---|