Ignore:
Timestamp:
Sep 8, 2010, 5:53:04 PM (14 years ago)
Author:
Rick van der Zwet
Message:

Some spelling corrected

File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • liacs/SCA2010/nQueens/report.tex

    r179 r180  
    5151
    5252\section{Minimale dominerende verzameling}
    53 Een dominerende set is een verzameling koninginnen, die tesamen alle velden
     53Een dominerende set is een verzameling koninginnen, die tezamen alle velden
    5454bereiken. Een minimale dominerende verzameling ({\emph{Minimum domination
    5555set}}) is een opstelling waarbij met zo weinig mogelijk koninginnen elk vakje
     
    7171
    7272
    73 \section{Grafische Verwerkings Eenheid}
     73\section{Grafische Verwerking Eenheid}
    7474\begin{figure}
    7575  \centering
     
    8282  \label{fig:werking}
    8383\end{figure}
    84 De Grafische Verwerkings Eenheid (\emph{Graphics Processing Unit}, ook bekend als
    85 \emph{GPU}) heeft speciale electronica om ervoor te zorgen dat deze snel de
    86 \emph{RGB} waardes van alle beeldpunten kan berekenen in complexe beeldsystemen
     84De Grafische Verwerking Eenheid (\emph{Graphics Processing Unit}, ook bekend als
     85\emph{GPU}) heeft speciale elektronica om ervoor te zorgen dat deze snel de
     86\emph{RGB} waardes van alle beeldpunten kan berekenen in complexe beeld-systemen
    8787met bijvoorbeeld ingewikkelde (lees: tijdrovende) berekeningen voor schaduw,
    8888reflectie en intensiteit. Om deze grote hoeveelheid gegevens te verwerken maakt
     
    9292Recente (elektronica) ontwikkelingen zoals \emph{CUDA}\footnote{\url{http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA}} en een meer generieke implementatie
    9393\emph{OpenCL}\footnote{\url{http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL}} hebben ertoe
    94 geleid dat op de \emph{GPU} in plaats van enkel beeldverwerkingen te doen nu ook geprogrammeerd kan worden om specifieke
     94geleid dat op de \emph{GPU} in plaats van enkel beeld verwerkingen te doen nu ook geprogrammeerd kan worden om specifieke
    9595berekeningen uit te voeren. Figuur~\ref{fig:werking} laat de verschillende
    9696stappen zien die uitgevoerd moeten worden om de \emph{GPU} aan te sturen. Het
     
    198198Er zal gekeken worden of de generatie van nieuwe oplossingen ook op de
    199199\emph{GPU} gedaan kan worden om zo het probleem van de langzame
    200 contextwisselingen op te lossen.  Verder zal er gekeken worden of de codering
     200context-wisselingen op te lossen.  Verder zal er gekeken worden of de codering
    201201van de borden op nog een slimmere
    202202manier aangepakt kan worden: in plaats van de kleur in 4 basis-kleuren uit te
     
    211211 $n$ groter wordt is er grote kans dat de tegels niet meer (goed) passen. Als
    212212 $n$ groter wordt dan in mogelijke invoer ---de maximale grootte van een bord
    213 die in in het geheugen van de de \emph{GPU} past is gelimiteerd aan de hoeveelheid geheugen iin de \emph{GPU} en op welke manier dit geheugen ingedeeld is--- is het helemaal niet meer
     213die in in het geheugen van de de \emph{GPU} past is gelimiteerd aan de hoeveelheid geheugen in de \emph{GPU} en op welke manier dit geheugen ingedeeld is--- is het helemaal niet meer
    214214mogelijk.
    215215
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.