Changeset 180 for liacs/SCA2010/nQueens/report.tex
- Timestamp:
- Sep 8, 2010, 5:53:04 PM (14 years ago)
- File:
-
- 1 edited
Legend:
- Unmodified
- Added
- Removed
-
liacs/SCA2010/nQueens/report.tex
r179 r180 51 51 52 52 \section{Minimale dominerende verzameling} 53 Een dominerende set is een verzameling koninginnen, die te samen alle velden53 Een dominerende set is een verzameling koninginnen, die tezamen alle velden 54 54 bereiken. Een minimale dominerende verzameling ({\emph{Minimum domination 55 55 set}}) is een opstelling waarbij met zo weinig mogelijk koninginnen elk vakje … … 71 71 72 72 73 \section{Grafische Verwerking sEenheid}73 \section{Grafische Verwerking Eenheid} 74 74 \begin{figure} 75 75 \centering … … 82 82 \label{fig:werking} 83 83 \end{figure} 84 De Grafische Verwerking sEenheid (\emph{Graphics Processing Unit}, ook bekend als85 \emph{GPU}) heeft speciale ele ctronica om ervoor te zorgen dat deze snel de86 \emph{RGB} waardes van alle beeldpunten kan berekenen in complexe beeld systemen84 De Grafische Verwerking Eenheid (\emph{Graphics Processing Unit}, ook bekend als 85 \emph{GPU}) heeft speciale elektronica om ervoor te zorgen dat deze snel de 86 \emph{RGB} waardes van alle beeldpunten kan berekenen in complexe beeld-systemen 87 87 met bijvoorbeeld ingewikkelde (lees: tijdrovende) berekeningen voor schaduw, 88 88 reflectie en intensiteit. Om deze grote hoeveelheid gegevens te verwerken maakt … … 92 92 Recente (elektronica) ontwikkelingen zoals \emph{CUDA}\footnote{\url{http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA}} en een meer generieke implementatie 93 93 \emph{OpenCL}\footnote{\url{http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL}} hebben ertoe 94 geleid dat op de \emph{GPU} in plaats van enkel beeld verwerkingen te doen nu ook geprogrammeerd kan worden om specifieke94 geleid dat op de \emph{GPU} in plaats van enkel beeld verwerkingen te doen nu ook geprogrammeerd kan worden om specifieke 95 95 berekeningen uit te voeren. Figuur~\ref{fig:werking} laat de verschillende 96 96 stappen zien die uitgevoerd moeten worden om de \emph{GPU} aan te sturen. Het … … 198 198 Er zal gekeken worden of de generatie van nieuwe oplossingen ook op de 199 199 \emph{GPU} gedaan kan worden om zo het probleem van de langzame 200 context wisselingen op te lossen. Verder zal er gekeken worden of de codering200 context-wisselingen op te lossen. Verder zal er gekeken worden of de codering 201 201 van de borden op nog een slimmere 202 202 manier aangepakt kan worden: in plaats van de kleur in 4 basis-kleuren uit te … … 211 211 $n$ groter wordt is er grote kans dat de tegels niet meer (goed) passen. Als 212 212 $n$ groter wordt dan in mogelijke invoer ---de maximale grootte van een bord 213 die in in het geheugen van de de \emph{GPU} past is gelimiteerd aan de hoeveelheid geheugen i in de \emph{GPU} en op welke manier dit geheugen ingedeeld is--- is het helemaal niet meer213 die in in het geheugen van de de \emph{GPU} past is gelimiteerd aan de hoeveelheid geheugen in de \emph{GPU} en op welke manier dit geheugen ingedeeld is--- is het helemaal niet meer 214 214 mogelijk. 215 215
Note:
See TracChangeset
for help on using the changeset viewer.